dissabte, 17 de març del 2018

Jaqueta Cozy Cocoon / Cozy Cocoon Cardigan

Les que em seguiu de fa temps ja ho haureu vist, no em van els grans projectes de ganxet...

El blog és ple d'amigurumis, barrets i estoigs, però els projectes més grans són una excepció.

Not 2 late to craft: Jaqueta Cozy Cocoon amb link al patró / Cozy Cocoon Cardigan with link to pattern

I és que em conec... que no tinc jo molta constància i a la mínima m'avorreixo i els projectes grans es queden aparcats en un calaix.

Però de tant en tant guardo al meu taulell de Pinterest algun projecte que em fa oblidar la meva inconstància i em fa caure en el parany, ja, ja! Un parell d'estius enrere va ser la jaqueta Boho de Santa Pazienzia (que crec que no us he arribat a ensenyar) i l'estiu passat va ser el Cozy Cocoon Cardigan de Domestic Bliss Squared.

Not 2 late to craft: Jaqueta Cozy Cocoon amb link al patró / Cozy Cocoon Cardigan with link to pattern

Una jaqueta que es fa a partir d'un simple rectangle!!! Una idea genial que et permet adaptar-la a qualsevol tipus i gruix de fil que tinguis a mà. Jo vaig triar la Betina d'Hilaturas LM en color blau fosc i en menys de 15 dies la duia posada (gràcies a un viatge en AVE a Madrid, on vaig fer la major part de la feina, tot s'ha de dir!).

L'estiu i tardor passats la vaig portar molt i ja estic desitjant que acabin de pujar les temperatures per tornar a treure-la de l'armari.

Animeu-vos a fer la vostra! A l'entrada original està molt ben explicat, amb un pas a pas amb fotografies. Però si algú té interès en què el tradueixi al català, deixeu-me un comentari.

*****

EDITO aquesta entrada per deixar-vos el patró en català. Us recomano que seguiu, però, les fotos del post original, perquè segur que us aclareixen qualsevol dubte!

Abreviatures:

  • p: punt
  • pr: punt ras
  • cd: cadeneta
  • pb: punt baix
  • pa: punt alt

 

Materials:

  • Betina d’Hilaturas LM (unes 5 troques, cada troca té 100g/130m)
  • Ganxet de 6mm
  • Agulla de tapisser

Patró:

*aquest patró es basa en un punt en V bàsic, però lleugerament modificat per aconseguir la textura de punta calada. De fet, l’autora indica que es pot emprar qualsevol altre punt que permeti aconseguir un rectangle de les mateixes dimensions indicades al patró.*

Feu 121 cd, gireu.

Fila 1: a la 3a cd des del ganxet, pa, 1 cd, pa, per fer les "V" continueu fins al final de la cd (hauríeu de tenir un total de 39 "V"s). Llavors, feu 1 pa a la darrera cd. Feu 3 cd, gireu. Hauria de mesurar uns 80-82 cm de longitud.

Files 2-40: en la primera V de la fila anterior (2n p des de la base de les 3 cd), feu 1 pa. Continueu el mateix patró afegint 1cd i 1 pa al mateix punt, fins al final de la fila. Quan arribeu al final de cada fila, enlloc de fer una V en el darrer punt, feu només 1 pa en l’espai deixat pel darrer pa de la fila anterior. Feu 3 cd, gireu.

Continueu fins la fila 40 o fins aconseguir una peça rectangular d’uns 80-82cm d’ample per uns 96-97 de llarg. En aquest punt, plegueu la peça per la meitat seguint l’eix més llarg (de manera que tingui uns 96-97 cm de llarg per uns 40-41 cm d’ample).

Cosiu els dos costats estrets des dels marges cap amunt i atureu-vos quan us quedi aproximadament un terç de la distància per cosir: aquest serà el forat per on passarem els braços!

Entreu els fils.

Ja gairebé estem! Només cal crear les vores al voltant dels forats pels braços i del voltant de la jaqueta. Feu 3 voltes de pb al voltant dels forats pels braços i 6 voltes al marge de la jaqueta. Feu 1 pr per tancar i entreu fils.

*****

Not 2 late to craft: Jaqueta Cozy Cocoon amb link al patró / Cozy Cocoon Cardigan with link to pattern

I gràcies per la visita!

-----

Those who have been following this blog for a while may know I don't usually fall into big crochet projects...

You'll find lots of hats, amigurumis or pouches around here. But bigger projects are scarce.

Not 2 late to craft: Jaqueta Cozy Cocoon amb link al patró / Cozy Cocoon Cardigan with link to pattern

I know myself pretty good by now... I'm one of those looking for fast-reward projects, because I get bored pretty easily and big projects end up forgotten in a drawer.

But from time to time I fall in love with some project and I forget my own laziness. My Pinterest board is evidence of that. Two years ago I fell in love with Santa Pazienza's jacket (that I may show you some day) and last summer with the Cozy Cocoon Cardigan by Domestic Bliss Squared.

A sweater made from a simple rectangle shape... Brilliant! And so easy to adapt to any kind and gauge of yarn! I had it ready in less than 2 weeks (a true record for me).

Not 2 late to craft: Jaqueta Cozy Cocoon amb link al patró / Cozy Cocoon Cardigan with link to pattern

I wore it a lot last summer and autumn, and I'm waiting for warmer temperatures to wear it again.

You'll find a great step-by-step tutorial with pictures at the original Domestic Bliss Squared post above.

Thank you very much for your visits!

 

 

6 comentaris:

  1. Fiu fiu ....kin modelasuuuu. Besitos 😎👏👍

    ResponElimina
  2. És un cardigan preciós! Si poguessis traduir el patró al català t'ho agrairia moltíssim!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Patrícia! Acabo d'actualitzar l'entrada amb el patró traduït, espero que et sigui útil!! =)

      Elimina
  3. M'encanta! En vull una. M'hi poso. A mi em passa el mateix: sempre projectes petits. Però em sembla que amb aquesta jaqueta m'atreveixo. És xulíssima i sembla súper portable.

    Gràcies per l'entrada. Està genial!

    Belén

    PS. Per cert, impressionants les fotos!!

    ResponElimina